Subject: : Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 08:31:53 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Olev Saago <[email-masked]>
Sent: Monday, July 21, 2025 8:05 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, 
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Saadan kirja lisas parandatud Kiviõli Vabaduse pst// Mäepealse tee 
kergliiklustee projekti failid.

Lisan ka kogu projekti lingi:

https://www.dropbox.com/scl/fi/htsz49ak4rohcc9oa5usa/371_PP_v01_Kivi-li-Vabaduse-M-epealse-JJT_2025-07-07.zip?rlkey=lswmfphjqibjrbt10so3th2fx 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/htsz49ak4rohcc9oa5usa/371_PP_v01_Kivi-li-Vabaduse-M-epealse-JJT_2025-07-07.zip?rlkey=lswmfphjqibjrbt10so3th2fx&dl=0> 
&dl=0

Lugupidamisega

Olev Saago

Projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516 | <mailto:[email-masked]> [email-masked]

https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 14. juuli 2025 13:09
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Teema: FW: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse 
pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

1.	ÜKR erivalgustimastid projekteerida kahele poole sõiduteed peenrasse,  ei 
luba ohutussaarele  paigaldada.
2.	Lubama kahele ÜKR erivalgustile  elektritoite võtta TRAMi  valgustuse 
mastist.
3.	T-17120  km 23,125   tuleb sõidutee alt maakaabel paigaldada 
suundpuurimisega, saadetud joonisel ei ole suundpuurimist näidatud.

Juhinduda TRAMi kehtivatest normidest (manuses).

4.	Asendiplaanile kanda ka olemasolev valgustusmast.

5.	Truubid jäävad TRAM omandisse, seetõttu ei ole vaja truupidele  IKÕt 
seada KOV kasuks.

6.	Seletuskirjas vajab täiendamist 3.7.3  - tardkivimist äärekivid 
käsitlemata. P 3.7.1 -  lisada täringukividest sillutise katendi 
konstruktsioon. P 3.5  - tuua välja kraavide puhastamise vajadus. 
Seletuskirjas peaks kajastuma, et on projekteeritud hoiatavad plaadid 
vaegnägijatele (braikivi).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 9, 2025 3:05 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse 
pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Palume kooskõlastada Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse 
tee kergliiklustee põhiprojekt.

Allpool toodu TRAM-i märkused on arvesse võetud ja projekti on 
parandatud-täiendatud.

Projekt on Dropboxis:

 <https://www.dropbox.com/scl/fi/uwigjsxk6j3u0xyxhod73/371_PP_v01_Kivi-li-Vabaduse-M-epealse-JJT_2025-07-09.asice?rlkey=rkjkp8gudvy4erdt1egnoisrs&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fi/uwigjsxk6j3u0xyxhod73/371_PP_v01_Kivi-li-Vabaduse-M-epealse-JJT_2025-07-09.asice?rlkey=rkjkp8gudvy4erdt1egnoisrs&dl=0

Lugupidamisega

Olev Saago

Juhatuse liige/projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 6, 2025 15:05
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee 
kergliiklustee

Tere

Edastan TRAM’i tagasiside.

Lugupidamisega

Marul Paist

ehitusspetsialist

 <https://www.lyganuse.ee/>

Lüganuse Vallavalitsus

Mob. 53 882 608

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 10. veebruar 2025 16:52
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee 
kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud projekti täiendamiseks:

Kattemärgistust 946d pole vaja, tekitab segadust, sest ülekäigurajaga 
sarnane. Vajadusel kasutada 923a.

Lisada plaanijoonisele ohutussaare laiuse mõõt (kitsaimas kohas min 2,5m). 
Kui 2,5m ei ole tagatud, siis nihutada ülekäiguraja asukohta. Samuti lisada 
lõikele 2-2 ohutussaare kogulaius (kuna on muutuv laius, saab anda 
vahemiku).

Jalgratta- ja jalgtee rajamiseks riigitee alusele maale koostada isikliku 
kasutusõiguse (IKÕ) plaanid. Manuses näidis.

Riigiteel näha ette ülekate kogu tee laiuses.

Peenrakindlustusele  näha ette graniitäärekivi.

Peenrakindlustuse taastatav sillutiskivi on tõenäoliselt  erinev 
ülekäigukohas ohutussaarele projekteeritavast sillutiskivist, praegu on 
kasutatud sama tingmärki.

Ohutussaarele projekteeritakse uus sillutiskivi (praegu on asfalt), kuid 
kasutatud on tingmärki „taastatav sillutiskivi“.

Jalgratta- ja jalgtee pealetulek riigiteele peab toimuma kaugemalt/olema 
sujuvam, et suunamuutus ei toimuks nii riigitee ligidal. See on vajalik nii 
kergliiklejate ohutuse suurendamiseks kui tee hooldamisel lume 
vallitamiseks.

Selgitamist vajab, mis saab ringristmiku poolt tulevast kraavist (punane 
nool), mille praegune eesvool  lõigatakse jalgratta- ja jalgteega läbi? 
Tagada vete juhtimine.

Lisada nähtavuskolmnurk jalgratta- ja jalgtee lõikumisel riigiteega.

Selgitamist vajab, kas riigitee ületuskoht on nõuete kohaselt  valgustatud.

Seletuskirjas veeviimarite osa ebapiisav, sh puudub truupide ja kraavide 
lahenduse kirjeldus. Kõiki katendeid tuleb seletuskirjas käsitleda, sh 
puudub sõidutee 2-kihiline ab kate. Lähtematerjalides puuduvad „Tee 
projekteerimise normid“, TRAM nõuded.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 27, 2025 12:05 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee 
kergliiklustee

Tere

Esitame Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee 
kergliiklustee projekti kooskõlastamiseks Transpordiametiga.

Lugupidamisega

Marul Paist

ehitusspetsialist

 <https://www.lyganuse.ee/>

Lüganuse Vallavalitsus

Mob. 53 882 608

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.